۱۳۸۷ تیر ۱۶, یکشنبه

باز به کدامین گناه

محبوبه را در اتوبوس دستگیر گرده اند البته با کلی ضرب و شتم . به چه جرمی ، نمی دانم . محبوبه و دیگر کسانی که در اتوبوس روز جمعه مقابل پارک ملت مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند ، هنوز در زندان هستند .
ما می خواهیم خشونت را در جامعه از بین ببریم ولی فضایی بوجود می آوریم که از آن نه تنها بوی خشونت بلکه بوی وحشیگری به مشام می رسد . مگر ما ادعای تاریخ و تمدن نمی کنیم ؟ کدام انسان متمدن با چوب و چماق حرفش را می زند ؟ تو چماقت را بر سر چه کسی فرود می آوری ؟ جز اینست که این چماق بر سر خواهر و مادر خودت نیز فرود می آید ؟ در عکس خیلی چیزها دیدم و قیافه ای از تو که در حال ضرب و شتم همنوعت ، برادرت و خواهرت هستی . حتما از این عکسها بدست خودت هم رسیده . نظری به آنها بینداز و کلاهت را (اگر داری ) قاضی کن و در مورد عملت کمی فکر کن شاید که بار دیگر اینگونه رفتار نکنی . چرا که با خود خواهی اندیشید ، به کدامین گناه ؟؟؟؟!!! 22 روز است که خواهرانت محبوبه ها به جرم ناکرده در بندند و کسانی در بیرون چشم براه آنان . مادری جراحی شده و بستری در بیمارستان و پدری بیمار و نگران . شنیدم خانم دکتری که به طور اتفاقی آنروز عابر آن خیابان بوده شدیدا مورد ضرب و شتم قرار گرفته و هنوز در بند است و او هم مثل سایرین نمی داند به کدامین گناه باید خانواده اش و بیمارانش چشم براه برگشتش باشند ؟ آیا او خواهد توانست پس از این به قسمی که خورده به درستی پایبند باشد ؟ و هزاران سئوال دیگر.
البته این رفتار ها برای ما و امثال ما خیلی دور از ذهن نیست ، چرا که ما هیجده تیر ها را دیده ایم و دیده ایم که فرزندان بیگناه ما را چگونه در خوابگاهها و خیابانها به خاک و خون کشیدند . ولی باز این سئوال به ذهن خطور می کند که مگر ما از یک ملیت نیستیم ؟ گیریم که از یک ملیت نباشیم مگر هر دو انسان نیستیم ؟ مگر تو می توانی به همنوع خودت این چنین ظلم کنی ؟ انهم به جرم ناکرده .
این جوانان آینده سازان این مرز و بوم هستند و خود را متعلق به این آب و خاک می دانند . پس سرکوب چرا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ پی نوشت : به قول دوستی : هرگز به ذهنتان خطور کرده است که این سرزمین مال ماست ؟ بلی اینجا سرزمین منست ولی چرا بهترین فرزندانم در بندند ؟ مگر روناک ها و هانا ها و فرزادها و اسانلو ها ودانشجویان در بند و .. و .... و .. و هزاران هزار دیگر چه کرده اند که مستحق اینگونه مجازات هستنند ؟ مگرما در سرزمین خویش بیگانه ایم که اینگونه با ما رفتار می شود ؟ مگر نه اینست که هرکس در سرزمین خویش قلبش برای همنوعش می تپد ؟ قلب این جوانان نیز برای همنوعشان تپیده .
. من هیچکدام از این فرزندان را از نزدیگ نمی شناسم ولی خوب می دانم که اهدافشان والا بوده و مستوجب این چنین رفتاری نبودند .

هیچ نظری موجود نیست: