۱۳۸۷ مرداد ۸, سه‌شنبه

بنویسید حمایت بخوانید تزلزل

از روزی که بحث تصویب لایحه حمایت از خانواده پیش آمده در صدد بر آمدم که چیزی بنویسم ولی این روزها افکارم به شدت مغشوش است و تمرکز ندارم .
محبوبه جان امروز مطلبت را که از پشت دیوارهای اوین آمده بود خواندم . بسیار خوشحالم و به تو و امثال تو می بالم . گاهی فکر می کنم اگر می شد از دستاوردهای جوانانمان به خوبی استفاده کنیم به چه پیشرفتهایی می توانستیم نائل شویم . آیا خواهیم توانست در قبال این سهل انگاریهای خواسته یا ناخواسته جواب قانع کننده ای برای آیند گانمان داشته باشیم ؟؟؟؟ چرا ، چرا و هزاران چرا هر روز در افکارمان موج می زند و هیچ جوابی برایشان پیدا نمی کنیم .
از دموکراسی صحبت کردی و اینکه تساوی حقوق زن و مرد لازمه دموکراسی هست . حرف از عدالت و عدالتخواهی زدی . ما دیگر به صدای بی عدالتی عادت کرده ایم ولی انگار که واژه هایمان نیز در حال تغییر و تحول است . " لایحه حمایت از خانواده " البته بنویسید " حمایت " بخوانید " تزلزل " . می خواهم بدانم آیا این یک نوع فروپاشی خانواده نیست که بدست قانون صورت می گیرد ؟ به قول دوستی که می گفت این قانون نه یک توهین به زنان بلکه توهین مستقیم به مردان است . یک به اصطلاح نماینده زن در مجلس در دفاع از این لایحه گفته بود " مردان ما تنوع طلبند " شاید تعدادی از مردان به اصطلاح رجال با شنیدن این سخن به وجد بیایند و در دل به این بانوی محترم آفرین بگویند ولی با کمی تفکر حتما به این نتیجه خواهند رسید که فرقی بین انسان و حیوان وجود دارد و آن کنترل نفس و احساسات است . پس معنی تنوع طلبی مردان چیست ؟؟؟؟
نه محبوبه جان باور کردنش خیلی هم سخت نیست چرا که خوب می دانیم زنان در هیچ دوره ای حامی نداشتند ولی همواره به عنوان زن و مادر همیشه خود حمایت کنند بودند . بنابراین حالا هم این خود ما هستیم که باید همبستگی خودمان را در این عرصه ثابت کنیم .
محبوبه جان مطمئن باش با وجود فرزندان برومندی مانند شما حتما واژه زیبای همبستگی معنی پیدا خواهد کرد و در فرهنگمان حک خواهد شد . مطمئن باش که همه زنان یکپارچه علیه این قانون بپا خواهند خواست و جلوی تصویب این لایحه را خواهند گرفت . دختران سرزمین آفتاب دیگر اجازه نخواهند داد که همنوعانشان بیشتر از این تحت ظلم قرار گرفته و مورد اهانت واقع شوند .
منتظرت هستیم که هر چه زودتر به دامان خانواده باز گردی .

۲ نظر:

ناشناس گفت...

farkhonde jon khili mamnon az in neveshteie akhare vaghean niyaze ke be in masaleie mohem khili bishtar pardakhte beshe zira naghshe besiyar taien konandeie dar sharyete asfbari ke zanan az nazare hoghoghi dochare an hastand darad va agar in layehe tasvib shavad vaziyat baraye zanan az in ham doshvartar khahad shod va ma zanan bayad nesbat be in masale mohem agah bashim va eteraze khod ra ba har raveshi ke emkan darad ebraz konim baz ham mamnon

ناشناس گفت...

اکرم جان ممنون از شما که به کلبه ما سر می زنید . نظراتتان برایم بسیار با ارزش است و همیشه از نظرات شما نهایت استفاده را می کنم. به امید روزی که تمامی زنان به حق برابری خود برسند