۱۳۹۱ تیر ۲۱, چهارشنبه


امروزگروهی از مادران صلح میهمان بانویی هنرمند از نسل مادران دیروز بودند . او کسی نبود جز مهری ودادیان بانوی هنرمندی که در سال 1315 در تهران متولد شد و حضور در تلویزیون را از سال های 1337با نمایش های زنده شروع کرد و بازی در سینما را از سال 1346 با ایفای نقش کوتاهی در " آشیانه خورشید " آغاز کرد . او درکارنامه کاری خود دلشدگان ، دایی جان ناپلئون ، تنگنا ، گلهای داوودی و.بسیاری دیگر ... را دارد .
اما اکنون اورا طوری دیگر می بینیم . بانویی که قادر به حفظ کردن همه دیالوگهای فیلمهایش بود اکنون به بیماری آلزایمر گرفتار شده و حتی گاهی تشخیص دختر خودش برایش امکان پذیر نمی باشد .
دخترش اما از کودکیش می گوید و از فعالیت های مادر : وقتی دختر بچه ای بیش نبودم مسئولیت خانه در نبود مادر با من بود . مادرم دوست داشت هر موقع که از کار روزانه و یا فیلمبرداریهای شبانه به خانه باز می گردد قل قل سماور را در کنار اتاق بشنود . من معمولا تا بازگشت مادرم بیدار می ماندم اما او همیشه آنچنان خسته برمی گشت که بعد از خوردن فنجانی چایی همانجا به خواب می رفت و اغلب اوقات من مجبور می شدم گریمش را در حالیکه خواب بود از صورتش پاک کنم . آری اکنون باز همان دختر است که از مادر پرستاری می کند . واقعا دردناک است مادری که دیگر اغلب اوقات حتی یگانه دخترش را نیز نمی شناسد .
14/9/2010   24شهریور 89

روحشان شاد و یادشان گرامی باد
 متاسفانه اینک این بانوی هنرمند در میان ما نیست