۱۳۸۶ شهریور ۱۷, شنبه

آشپزخانه : شکم پاره

فکر می کنم هر غذایی با بادمجون خوشمزه می شه . نظر شما چیه ؟ به هر حال این دیگه سلیقه ایه و بستگی به ذائقه هر کسی داره . حالا هر کی که اهل بادمجون خوردنه می تونه این غذا رو هم امتحان کنه . آخه یکی از دوستام دستور پخت اینو از من خواسته بود حالا من فکر کردم که شاید شما هم طالبش باشین ، امتحانش که ضرر نداره . اسم این غذا " شکم پاره " هست . خوب کمی اسمش خنده داره شاید هم کمی ترسناک . ولی خوشمزه هستش . اول چند تا بادمجون قلمی بلند و بالا رو خوب که شستید بصورت راه راه پوست بکنید البته سر بادمجون رو بهتره که جدا نکنید . خوب حالا یه چاک طولی هم به بادمجونتون بدین و اونا رو نمک زده و کنار بذارید . مایه ای که باید با اون داخل بادمجوناتونو پر کنید : گوشت چرخکرده - پیاز - سیر تقریبا فراوون وگوجه فرنگی و جعفری و مقداری رب گوجه هست . خوب حالا باید دست به کارشین . پیاز رو سرخ کرده و سیر نگین شده را بهش اضافه کنید و یه کوچولو تفتش بدین . حالا گوشت رو اضافه کرده خوب تفت بدین . تا اینجاش که تقریبا مثل مایه ماکارونی بود . نه ؟ گوشت که از حالت خامی در اومد و خوب تفت خورد نمک و فلفل هم یادتون نره بعد هم رب گوجه رو هم اضافه کنید البته با کمی آب که گوشت یه مقداری با اون آب بپزه . حالا تو این فاصله گوجه فرنگی ها رو بصورت نگین در آورده و جعفری هاتون رو هم ریز کنید . دیگه آب گوشتتون داره تموم میشه حالا گوجه ها و جعفری رو هم بهش اضافه کرده و در قابلمه رو ببندید . 10-15 دقیقه کافیه . اگه اهل غذای تند هستید حسابی بهش فلفل قرمز بزنید . تا مایه تون خنک بشه بادمجونا رو سرخ کنید . حالا یه دونه ماهی تابه یا یه ظرف نسوز بردارین و توش کمی آب با رب گوجه بریزین و بادمجونها رو یکی یکی توی اون قرار داده و توشو با مایه گوشتتون پر کنید . حالا ماهیتابه رو روی گاز با حرارت کم بمدت 30-40 دقیقه قرار دهید تا بادمجونا خوب بپزن . از فر هم می تونین استفاده کنید . نوش جان . این غدا هم خوشمزه هست و هم خوش آب و رنگ .اونایی که خوردن اینو میگن حالا شما هم درستش کنید و نظرتونو بگین لطفا .

۹ نظر:

ناشناس گفت...

شما که دهن ما رو آب انداختید . برم به مادر جان بگم بیاد اینجا رو بخونه یاد بگیره ! : )

امرداد بانو گفت...

سلام عادله جان ، امیدوارم که مادر جان این غذا رو درست کنند و شما نوش جان کنید .

Neginete گفت...

به به چقدر خوشمزه بود!
:)
عالی میشه! اونجوری که ما خورده‌ایم که حرف ندارد.معرکه!

بالاخره موفق شدم کامنت بگذارم
:)
و درباب نوشته‌های قبلتون باید عرض کنم که انگار شما یک چیز خیلی خیلی مهمی را فراموش کردین خانوم:
نقش حیاتی دختر گلتونو در لحظه‌های زیبای زندگیتون نادیده گرفتین
!
این چه وضعیه!
عجبا!!!
;)
حالا بیا هی شعر بنویس که مادر من چشمهای میشی زیبایی دارد
واقعا که!!!!
:))))
دنیا وفا ندارد
!!!
;)
ادامه دار و پاینده باشید بانو
****

Neginete گفت...

یک چیز را یادم رفت بگویم
مادر من شکم مرغ پاره می‌کند بادمجان که ترس ندارد!!!

:D

اما منظورتون چی بود ازین که در یک قسمت از طبخ نوشتید
گوجه فرنگی‌ها رو بصورت نگین درآورید؟؟؟

واقعا که!!!
:O

امرداد بانو گفت...

نگین خانم باید بگم که لحظه های زیبای زندگی منو همین نگین خانم میسازه البته نه گوجه فرنگی نگینی بلکه خود خود نگین خانم ) پس می بینی که دختر گلم تو همه لحظه های زندگی من نقش حیاتی داره و منهم این وبلاگمو از همون نگین خانم دارم .
امیدوارم که بتونم ادامه بدم !

ايزدمهر گفت...

سلام خانم احتسابيان، من حميده هستم،‌دوست نگين جون.ء
تبريك می گم،‌ حتما وبلاگ خواندنیی‌ای خواهد شد مثل وبلاگ نگين
:)
چه قدر عالی میشه اگه دستور غذاهای خوشمزه ديگر رو هم بنويسيد، چون من خيلی خيلی دست پخت شما رو دوست دارم
راستی، اين شكمپاره همونی نيست كه اون شب خونتون خورديم؟‌

ناشناس گفت...

فرجي جونم مرسي براي دستور شكمپاره. من كه هنوز هم فرصت نشده درست كنم. آخه ميدوني كه من سهرايي زندگي ميكنم. راستي سفرنامة قلعه رودخان كي حاظر ميشه؟

امرداد بانو گفت...

فاطی جون هر وقت خواستی بگو تا برات درست کنم .
مرسی

امرداد بانو گفت...

سلام حمیده جان ، مرسی که از این فضای کوچک مجازی من دیدن کردی .
بله این همون غذاست ولی در مورد دستپخت من نظر لطفت هست .
پاینده باشی