۱۳۸۶ بهمن ۹, سه‌شنبه

صدای حق طلبانه زنان را می توان براحتی خاموش کرد ؟

ماهنامه زنان لغو مجوز شد ! ! اینرا دیشب در یکی از سایتها خواندم و امروز تیتر اول روزنامه اعتماد ملی شده بود . مجله ای که 16 سال است فعالانه بحثهای حقوق زنان ومسائل و مطالبات زنان را مطرح کرده و در آشنا کردن آنان به حقوق خود نقش به سزایی داشته است . بنا براین دور از ذهن نیست که مورد غضب واقع شده باشد . ولی جای بسی تاسف است وقتی می خوانیم که این ماهنامه به دلیل به مخاطره انداختن سلامت روحی ، فکری و روانی مخاطب و القای اینکه در جامعه امنیت وجود ندارد و به دلیل سیاه نمایی وضعیت زنان در جمهوری اسلامی لغو مجوز شده است . سئوال من این است که آیا ما زنان در این جامعه مرد سالاری مگر دارای سلامت روحی و فکری و روانی هستیم که حالا مجله زنان آنرا به مخاطره انداخته باشد ؟ مگر برای زنان ما امنیتی هم وجود دارد که مجله ای آنرا به خطربیاندازد ؟ از کدام روح و روان و از کدام امنیت صحبت می کنید ؟ از امنیت اجتماعی زنان و یا از امنیت شغلی زنان ؟ بیایید کمی هم با خودمان صادق باشیم . بیایید حد اقل سد راه کسانی نباشیم که دارند به نوعی به جامعه خدمت می کنند . اگر زنان ما به حق و حقوق خودشان آشنایی داشته باشند و زیر بار زور پدر و برادر و همسر خود قرار نگیرند باور داشته باشید که کمتر شاهد جنایاتی ازقبیل همسر کشی و یا فحشا و فساد خواهیم بود . مجله زنان در این 16 سال بسیار موفق بود در آگاه کردن بسیاری از زنان و حتی مردانی که من خود شاهد بودم چگونه با اشتیاق منتظر ماهنامه جدید زنان بودند چرا که در یک جامعه هر قدر آگاهی افراد بیشتر باشد فساد و فحشا در آن جامعه کمتر خواهد بود . به هر حال من که یکی از هزاران خواننده پر و پا قرص این مجله وزین بودم به حال خود و همنوعان خودم و به خصوص دختران جوان و جامعه خودم افسوس می خورم هر چند که خوب می دانم که قلم شکستنی نیست . امتیاز را می توان لغو کرد ولی قلم حق را هرگز نمی توان شکست . ما منتظر می مانیم .

هیچ نظری موجود نیست: