۱۳۸۶ اسفند ۹, پنجشنبه

خوک در انتهای راه است

بالاخره خوک هم که قرار بود برای ما آرامش و شادی بیاورد به انتهای راه رسیده وکم کم دارد برای یک استراحت دوازده ساله ما را ترک می کند وچند هفته دیگر جایش را به موش کوچولو خواهد داد
. بر طبق طالع بینی چینی سال خوک باید بهترین سال برای تمام مردم دنیا باشد چرا که دراین سال باید کار برای همه وجود داشته باشد و گردش پول عادلانه باشد . آیا برای ما هم اینگونه بوده ؟؟؟؟؟
طبق همان طالع بینها قرار بود که در سال خوک از دست گرفتاریهای سیاسی و اداری نفسی به راحتی بکشیم و همچنین قرار بر این بود سال تعادل و تناسب باشد یعنی برای روشنفکران و اهل حساب و کتاب به یک اندازه خوب
باشد . آیا چنین بوده ؟ ؟؟؟
طالع بینهای چینی گفته بودند در این سال خیانت و بی اعتمادی ها بسیار کم خواهد بود ، سالی که صلح طلبی عمیق نامیده شده بود . سالی که صلح و دوستی باید در دنیا گسترده می شد و خیانتها و جنایتها کاهش پیدا می کرد . آیا آمارها اینچنین نشان دادند ؟
سالی که باید ادبیات بر تارک آن می درخشید و نویسندگان و شعرا و همچنین هنرمندان به دور از دغدغه های رایج به موفقیت های چشمگیری نائل می شدند. آیا چنین اتفاقی را شما در عرصه هنری شاهد بودید ؟ می گویند از بدی سال خوک این است که مردم کمتر ازهمدیگر کمتر تقاضای کمک می کنند وبه همین دلیل است که بیشتر دچار آسیب می شوند .
بنا بر این تقسیم دوازده گانه موش ، گاو ، ببر، خرگوش ، اژدها ، مار ، اسب ، بز ، میمون ، خروس ، سگ و خوک را پشت سر گذاشتیم و خیلی از اوج و فرودها را از سر گذراندیم .
از دست خوک که کاری برنیامد شاید موش کوچولو گره گشای کار ما باشد . شاید موش کوچولو با دندونای ریز و تیزش بند های بسته شده به قوانین دست و پا گیر و تبعیض آمیز را جویده و باز کند .
متولدین سالهای( 1315 - 1327 - 1339 - 1351 - 1363 ) متعلق به سال موش هستند که سال موش برایشان پربرکت باد !

۱ نظر:

ناشناس گفت...

فرخنده جون
خوشحالم که از امسال تو و خیلیهای دیگر رو در کنارم دارم.امسال سر هفت سین خونم تخم مرغی که بهم دادی بیشتر از چیزهای دیگه خود نمائی میکرد
شیرین