۱۳۸۷ مهر ۲۷, شنبه

لغو اعدام کودکان زیر هیجده سال

ایکاش اولیای دم رضایت می دادند تا تو اعدام نشوی و اکنون می توانستی حلاوت این بخشش را بچشی .
چقدر با تو، با تویی که داغ دیده بودی و حق داشتی که نگران خون فرزندت باشی ، صحبت شد که: لذتی که در عفو است در انتقام نیست ولی تو نشنیدی و بعد ها شنیدیم که چقدر از کرده خود نادم بودی و به دیگران این توصیه را می کردی ولی هیهات که نوجوان اعدام شده هم مثل فرزند تو که شاید به دلایل کودکانه به قتل رسیده بود دیگر بر نخواهند گشت .
اکنون بعد از تلاشهای مستمر حامیان حقوق بشر خوشحالیم که حذف مجازات اعدام برای کودکان زیر 18 سال را در کارنامه کاری قوه قضائیه می بینیم . و خوشحالیم که از این پس قوانین جاری ایران با قوانین کنوانسیون حقوق کودک مطابقت خواهد یافت .
سال هاست که خانم شیرین عبادی و دیگر همکاران وی در انجمن حمایت از حقوق کودکان و کانون مدافعان حقوق بشر در اعتراض به حکم اعدام کودکان زیر هیجده سال تلاش های بسیاری کرده اند . از همین جا به خانم شیری عبادی و دیگر همکارانشان و تمام کسانی که در این راه زحمت کشیده اند تبریک می گویم و امیدوارم در بین نوجوانانمان هرگز شاهد جرم و جنایت نباشیم . آری کودکانی که در زندانها برای اجرای حکمشان روز شماری می کردند ، و همینطور خانواده های آنها که در این مدت چندین و چند سال آرامش نداشتند اکنون می توانند آسوده سر بر بالین نهند . در این میانه جای نوجوانانی که به خاطر عدم رضایت اولیای دم بر سر دار رفتند خالیست .

۱ نظر:

ناشناس گفت...

امیدوارم در تمامی جهان و حتی کتب لغت اعدام و واژه اعدام حذف شود .