۱۳۸۷ آبان ۱۹, یکشنبه

برگزاری جشن یکسالگی مادران صلح

خوب این هم از یکسالگی مادران صلح
همه مادران از چند هفته پیش مشغول تهیه و تدارکات بودند و در تکاپوی اینکه چه کسانی را برای سخنرانی دعوت کنند وسواس عجیبی داشتند . خوب مادرن دیگه و همیشه دلشون می خواد کاری را که می خوان انجام بدن تا حد ممکن خوب از آب در بیاد و به نحو احسن انجام بشه .
اولین دغدغه برای برگزاری برنامه تهیه جا هست که متاسفانه همیشه نمی تونی شانس بیاری ولی این بار یک خوش شانسی به مادران روی آورده بود . جای بسیار مناسب و صاحبخانه بسیار مهماندوست و خوش رو و فوق العاده . به هر حال دستشون درد نکنه که مادران را از اینهمه دغدغه رهانیدند .
برنامه خیلی خوبی هم مادران تدارک دیده بودند پنل فرهنگی و هنری از هنرمندان شایسته تشکیل شده بود که افتخار داده و به جمع مادران آمده بودند . خانم بنی اعتماد با سخنان شیرینش همه را مجذوب خود کرده بود و خیلی از واقعیتها را که در فیلمهایش دیده بودیم از زبان خودش شنیدیم . پس شنیدن سخنان آقای بهزاد فراهانی و خسرو سینایی بسیاری با خود اندیشیدند که باید تمرین آرامش کنند و کم کم با" آشتی" آشتی کنند و این برای من خیلی جالب بود بر داشت اکثریت این بود که ما نباید اجازه دهیم که خشونت در ما نهادینه شود . کتاب سهم من را چندی پیش خوانده بودم و هرگز فکر نمی کردم که به این زودی با نویسنده کتاب ملاقات کنم . برایم جالب بود سخنان پرینوش صنیعی در مورد کتاب آدمهای آن و ....
بخش موسیقیایی را یکی از مادران صلح با صدای زیبایشان بر عهده داشتند که به برنامه تنوع خاصی بخشیده بود . پنل اجتماعی را افراد شاخصی تشکیل داده بودند که همه حضار از سخنانشان نهایت استفاده را بردند و بخوبی می دیدی که علیرغم طولانی شدن برنامه همه حضار جذب سخنرانیها شده بودند .
دو کلیپی که توسط یکی از مادران صلح تهیه شده بود نیز زینت بخش برنامه بود.
از شعری که یکی از مادران صلح سروده بودند نهایت لذت را بردیم . در میان برنامه ها از مدعوین پذیرایی بعمل آمد و چیزی که در آنجا بسیار جلب توجه می کرد شاخه های زیتون بود در گلدانها و بر روی دیوار . از مدعوین نیز با دانه های زیتون پذیرایی شد .
یکی دیگر از مادران صلح با صلابت خاصی قطعنامه مادران صلح را خوانده و سپس
سرود ای ایران توسط تمام حاضرین در سالن خوانده شد
پی نوشت : از تجربه ها باید آموخت - آقای دکتر... صاحبخانه در حین تزیین سالن به نکته ای اشاره کردند که برای ما نیز تجربه ای بود . ایشان نظرشان این بود که مادران صلح بهتر است بیتشر از اینکه شعار نه جنگ بدهند فقط به صلح بیندیشند و مادر ترزا را مثال آوردند که وقتی به او گفتنند که در یک تظاهرات ضد جنگ شرکت کند گفت : هر موقع که تظاهرات برای صلح داشتید منهم شرکت می کنم . آری بیایید فقط به صلح و آشتی بیندیشیم و به رنگ آبی و سفید .
در ضمن اینهم ایمیلی بود از طرف یکی از مادارن صلح به همه مادران برای تشکر و قدردانی
مادران صلح ديروز كاري كردند كارستان مجري خوش اخلاق وشيرين سخن صميميت و جذابيت پانل هنر با هدايت دوست داشتني لي لي مينو مرتاضي با اجراي مادرانه و دلچسپ پانل اقتصادي اسلايدها و زيباتر موزيك متن افشاگرانه آنها, و شعر صميمي و صادق هاله جان اجراي زيباي مرغ سحر با صداي عاشقانه فرزانه محجوب بهتر ازهمه حضور يك كارنامه وزين درپيشخوان به همت سوسن و بهناز، دستتان را ميبوسم اختري هدايت نشست بي سروصدا و آرام و آموزنده به مدد فريبا همه وهمه چقدر عشق در خود داشت حضور گرم خديج ، زهره ، شهلا فرجاد و.. دلگرمي و اعتماد را به ارمغان مي آورد پيوند همه مادران صلح فرخنده جان چقدر خوشحالم كه در اين جمع انساني حضور دارم شهلا فروزانفر

هیچ نظری موجود نیست: