۱۳۸۷ تیر ۳, دوشنبه

اجبار به ازدواج

هفته پیش دریکی از روزنامه های صبح تهران می خواندم ، از آنجایی که تاهل یکی از شرایط اشتغال در اموری مانند حراست می باشد ،به کارمندان غیر متاهل اعم از ذکور و اناث تا پایان شهریور ماه فرصت داده شده بود تا نسبت به انجام فریضه مهم و اخلاقی انسانی ازدواج ، اقدام نمایند . درغیر اینصورت در تاریخ 1/8/87 برای تسویه حساب به پیمانکار مربوطه معرفی خواهند شد . (روزنامه اعمتاد ملی دوشنبه 27خرداد ماه ).
از اونروز تا حالا داشتم فکر می کردم خوب بد هم نیست بالاخره اینهم یک راهیه . به قول دوستی ،حالا تو این فاصله کوتاه پیدا کردن یک ذوج مناسب هم خودش مشکلیه .
تا اینکه امروز خبری را در همین رابطه خواندم که از قرار معلوم دانشگاه آزاد اسلامی یکی از شهرهای استان مرکزی در نامه ای محرمانه به اعضای مجرد هیات علمی آن دانشگاه ، از آنان خواسته تا مهر ماه جهت رفع این عیب بزرگ یعنی مجرد بودن ، اقدام نمایند .
در این نامه آمده : نظر به اینکه تاهل یکی از شرایط لازم شرعی است و بودنش امتیازی مثبت برای فرد در دانشگاه تلقی می گردد و نبودش نقیضه ای است که مدتی قابل تحمل ولی بیش از آن تامل بر انگیز است ، لذا شدیدا به کارمندان مجرد تذکر داده شده است جهت رفع این عیب بزرگ اقدام عاجل و حد اکثر تا مهر ماه خبر مسرت بخش این مهم را اعلام نمایند . ! (قابل توجه جویندگان همسر ) اگر نمی خواهند که بیکار شوند هر چه زودتر دست بکار شوند ، . به سلامتی تا شهریور ماه کلی بساط عروسی خواهیم داشت
وقتی داشتم این مطلب را می خوندم نا خود آگاه یاد دانشگاه قزوین افتادم . آقای دکتر معلوم الاحال که متاهل بودند و داری فرزند و این عیب بزرگ را هم که نداشتند . پس قضیه چی بود ؟؟؟؟؟؟؟

هیچ نظری موجود نیست: